Palvelusta puheen ollen - Markkinointitoimistossa tapahtuu

11. marraskuuta 2007

Palvelusta puheen ollen

Ystäväni omistaa hyvää tulosta tekevän palveluyrityksen. Yrityksessä on jo pitkään haaveiltu markkinointiviestinnän uudistamisesta. Tässä vaiheessa luonnollisesti minulla oli jotain tarjottavaa ystävälleni. Koska ystäväni oli kuitenkin sitä mieltä, että alan keskituntihinta on verrattain korkea Tampereella, päätimme tehdä pienen testin.

Ystäväni lähetti tarjouskyselyn kymmeneen pirkanmaalaiseen ja helsinkiläisiin keskikokoiseen / suureen mainostoimistoon. Odottelimme innoissamme tarjouksia hinnoista ja työmääräarvioista. No, mitä kävikään?

- Vain yksi toimisto lähetti meille kustannusarvion tarjouspyynnöstä tehtyjen tarkennusten jälkeen
- Kolme toimistoa vastasivat, että palaavat asiaan pian, eivät koskaan palanneet
- Neljä toimistoa eivät noteeranneet tarjouskyselyämme mitenkään
- Yksi toimisto ilmoitti tuntihinnakseen 145 euroa, joka on noin 45 - 55 euroa yli alan keskituntihinnan.
- Yksi toimisto oli mennyt konkurssiin ja saimme autoreplynä ilmoituksen asiasta.

Ylilyövä yleistys minitutkimuksemme tuloksista:

Jollet ole merkkibrändifirman edustaja, sinulle ei vaivauduta tekemään edes kustannusarviota.
Ja vaikka olisitkin niin vain yksi firma halusi uuden asiakkaan.
Muita ei kiinnostanut paskan vertaa.

Tämän vuoksi olen äärettömän tyytyväinen, että meillä kaikki tarjouspyynnöt luetaan läpi, selvitetään lisätiedot ja ne käsitellään välittömästi tai viimeistään viikon sisällä riippuen tietenkin asiakkaan aikataulusta.

- Hyvä palvelu on parasta!

Ei kommentteja: