Hartwall- smoothie mainos - Kuoleman asialla ? - Markkinointitoimistossa tapahtuu

21. toukokuuta 2008

Hartwall- smoothie mainos - Kuoleman asialla ?

Onnellinen banaani ja mansikka tanssivat kultaisella hiekkarannalla. Aurinko paistaa, kaveruksilla on hauskaa. Taitaa olla kesäfiilikset kuumimmillaan. Positiivinen musiikki sävyttää frendien tanssia.

Mutta... mutta... Mitä sitten tapahtuu? Tarina muuttuu karmivaksi...

Mansikan ja banaanin yläpuolella roikkuu narussa iso paha blender. (Voih OBH Nordica, kun se pelottavasti näyttää teidän lippulaivablenderiltä). Menee hetki. Kaverukset katsovat ylöspäin. Blenderi alkaa keikkua narussa, sillä terä vipattaa rajusti. Tässä vaiheessa tiedän, mitä seuraavaksi tapahtuu. Myös mansikka ja banaani tietävät, mitä tuleman pitää: kuolema. Heidät pistetään poikki, pinoon, muussiksi, soseeksi, jauhetaan, tuhotaan. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Pian naru katkeaa, hilpeät kaverukset muussaantuvat blenderin terän alle julmasti. Mainos päättyy. Näin on syntynyt Smoothie hedelmänautinto Hartwall Jaffalta. Aika rujo vertauskuva, sanon minä, joka yleensä katson telkasta lälläreitä ja kannatan muutenkin asioiden esittämistä positiivisessa valossa. Eikö oikeasti ollut mitään muuta tapaa kertoa ko. tarina, josta olisi käynyt että smoothie on soseutettu hedelmäjuoma?

Haloo, assosiaatiot ja vertauskuvat on hyvä asia mainonnassa - oikein käytettynä.
Voi iso, paha blenderi sentään. Miksi murskasit ne viattomat hedelmät julkisesti?


4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hui, sait mainoksen kuulostamaan Uhrilampaitakin karmivammalta kauhupätkältä:)

-Janica

Unknown kirjoitti...

Olen myös itse nähnyt kyseisen mainoksen muutamaan kertaan ja joka kerta on tullut "kylmät väreet". Tuntuu jotenki hieman liian rajulta esittää asia.
Olisiko ollut "pehmeämpi" esitys tapa asialle, että se tehosekoitin olisi ollut normaalissa asennossa niin kuin se yleensä on keittiön työpöydällä. Ja sitten bansku ja mansikka olisivat iloissaan heiluneet siinä vierellä hetken ja sen jälkeen loikannut sekoittimeen.? Ilman että se terä näkyy ja pyörii pelottavasti!

-Jesse

Anonyymi kirjoitti...

Itse olen ihmetellyt myös banaanin muussaamista kuorineen - herkullista?

-Xenia

Anonyymi kirjoitti...

Tein Helsingissä muutaman Jaffa
Smoothie promon, mainoksesta
tuli yllättäen POSITIIVISTA palautetta, lähinnä lapsilta ja nuorilta. Mainosta ei koettu väkivaltaiseksi, vaan mainos herätti kiinnostusta Smoothieta kohtaan!
Pääasia että puhutaan ja myyntiä tulee !