Missä piilee innostumisen salaisuus? - Markkinointitoimistossa tapahtuu

26. helmikuuta 2009

Missä piilee innostumisen salaisuus?

Kylläpä juuri saamani meili lämmitti mieltä. Taas kerran huippupalautetta promokentältä. Kyseessä oli tällä kertaa Kaisaniemen Anttilan Top Tenin kiitos promoottorille, joka myi Hewlett Packardin tuotteita sylillisen ystävänpäivänä 14.2. Samainen promoottori on valittu aikoinaan eLeader-koulutukseemme, joten osasinkin odottaa hänestä vain positiivista.

Jotkut onnistuvat tsemppaamaan kerta toisensa jälkeen aivan tuhottomasti. Viimeksi, kun tämä sama nuori neiti edusti erästä vakuutusyhtiötä, sain vastaavaa viestiä kentältä tuolloinkin. Myös maksu-tv-lanseerauksessa teamleaderinä toimiessaan promoottorimme sai jatkuvasti kehuja. Suorastaan yltiöpäisesti.

Missä piilee itsensä motivoinnin salaisuus? Satoja promootiotunteja takana, joka kerta huippumyynti, hymy herkässä ja aina niin erinomainen työsuoritus, että jopa suomalainen, perinteisesti vähäsanainen ja yleensä vain kritiikkiä antava immeinen, muistaa näin positiivisella meilillä.

Missä piilee innostumisen salaisuus? Kuinka olla näin 'tulessa' joka keikalla, joka kerta? Miten joillain ei ole yhtään huonoja päiviä? Mitä mieltä muut ovat?

--

Ohessa vielä kiitosmeili Lahden plikalle.

From:* Vapaaosp [mailto:vapaaosp.kaisa@anttila.fi]
*Sent:* tiistai, helmikuu 24, 2009 01:17 PM
*To:* i
*Cc:* Kaisa Topten
*Subject:* Palautetta 14.2. esittelystä Kaisaniemessä

Moi,

Palasin juuri lomilta ja ajattelin antaa palautetta 14.2. pidetystä Hewlett Packardin demosta. Useammalta henkilöltä talossamme tuli todella positiivista palautetta esittelijän ammattitaidosta ja erinomaisesta asiakaspalvelutaidosta.

Hän myi meillä yhden päivän aikana lähes 20 laitetta, joista suuri osa oli tietokoneita. Nimeä en tiedä, mutta sen saanette selville helposti. Mielestäni hän ansaitsee suorituksestaan
jonkin "palkinnon". Hyvin harvoin olen törmännyt näin aktiiviseen tavarantoimittajan edustajaan.

Osastopäällikkö, viihde
Kodin Ykkönen, Kaisaniemi
p. 010 534 6589

Ps. "Lähes 20 laitetta vajaassa päivässä, joista suurin osa oli tietokoneita". Mitäpä luulette moninkertainen myynti oli promopäivänä verrattuna vastaavaan päivään ilman promoottoria...

4 kommenttia:

KatiS kirjoitti...

Uskon, että yksi innostuksen lähteistä on yksinkertainen, mutta välillä niin unohduksissa oleva sana kuin kiitos.
Palkinto tehdystä työstä (verbaalinen tai fyysinen), promoottorin antaman panoksen arvostaminen ja onnistuminen ovat selkeästi motivaation ylläpitäjiä.
Itse olen promootioiden ja promoottoreiden parissa työskennellessä huomannut, että kehittymishalu ja kyky oppia ovat aktiivisimmissa ja innokkaimmissa promoottoreissamme valtava. Tällöin kaikenlainen palaute (myös siis negatiivinen) on kehittävää ja täten sitä voidaankin nimittää palkinnoksi. Näin päästään lähemmäksi onnistumista ja innostuksen ylläpitäjiä.

Nyt olisikin mielestäni minun aika antaa palautetta Expressionille:
Mielestäni me Expressionilla olemme onnistuneet luomaan oikeanlaisen ilmapiirin ja tavan välittää palautetta suuntaan jos toiseen. Kiitos siitä toimistoväelle ja promoottoreille!

Titi kirjoitti...

Lisää palautteita.

Verkkokauppa.comin henkilökunta ja varsinkin myyjät kiittää expression promoottoreita hienosta työstä. HP ShopInShop promot helpottaa myyjien elämää ja toki parantaa HP:n myyntiä :)

Päivi Luomanen kirjoitti...

Kiitos Titi! Tuliko kiitos suoraan paikan päältä? :)

Päivi Luomanen kirjoitti...

Ja Titi, jos on aikaa, kirjoittele joskus tarkemmin kuulumisia HP-keikoista. Voit laittaa jutun vaikka meikäläisen sähköpostiin, niin voin julkaista sen samalla tavalla tekstinä kuin Laurinkin. Kuvia saanen Katilta :)

Kiitos!