Erinomainen promo - ajatusta ja rockenrollia
Joskus yksinkertainen idea on niin kaunis, että silmiä hivelee. Monimutkainen promootiokonsepti sen sijaan sekoittaa helposti asiakkaiden päät. Erinomaiselle promootiokonseptille voidaan asettaa neljä vaatimusta: sen tulee olla suunniteltu kohderyhmälähtöisesti, siinä pitää olla kantava idea, sitä pitää huudattaa oikeassa kanavassa ja sisällön pitää mennä yksiin kolmen edellisen vaatimuksen kanssa.
Konseptisuunnittelussa sorrutaan liian usein pikkunäppärään kikkailuun, tai vaihtoehtoisesti haetaan liian laajaa ratkaisua. Ensimmäisessä ongelmaksi muodostuu irralliset kikkailut ilman suurempaa linjaa (hauskoja kyllä, sitä en teilaa). Valitettavan usein niiden markkinoinnillinen ja myynnillinen vaikutus kohderyhmässä on täysi nolla. Jälkimmäisessä tapauksessa voi taas käydä niin, että konseptin kompastuskiveksi muodostuu kallis toteutus, eli suomeksi - hinta.
Hyvä esimerkki toimivasta promootiokonseptista, joka on suunniteltu kohderyhmälähtöisesti (futiskeskeisyys), ideoitu huolella (vanha tuttu ämpäripalloskaba yhdistettynä matsiyleisön aktivoimiseen), toteutettu oikeissa kanavissa ja toimii myös sisällöltään on esimerkiksi tässä. Katso tästä video promootiokonseptin testauksesta...
1 kommentti:
Hahaa, loistavan näköistä! :D Narun tosin pitää olla niin lyhyt, että siihen ei tarvitse käsin koskea. Kaataisitko 10 ämpäriä 30 sekunnissa?
Lähetä kommentti