Mroom - parturipalveluiden Sedula - Markkinointitoimistossa tapahtuu

8. joulukuuta 2008

Mroom - parturipalveluiden Sedula

Olipa ilo saada kollegalta linkki näille sivuille Mroom.fi. Tampereen oma poika Toni Kylätaskuhan se siellä on miehille suunnatun uudenlaisen "helpon ja vaivattoman" parturointikonseptin puuhamiehenä.

Itse asiassa enää ei voida puhua pelkästä parturikonseptista, jos Mroom-klubin jäsenet voivat vuoroaan venatessaan ostaa mm. klubihintaisia golfpalloja, lehtiöitä ja solmioita sekä nauttia luppoajalla maksutonta olutta ja kikkailla Xboxilla.

Lisäksi Mroom tarjoaa verkostoitumismahdollisuuden joka vuotisessa Mmeeting-jäsentapahtumassa ja mikseipä sitä omaa keritsemishetkeä odotellessaankin. Kuinkakohan monen myyntipäällikön kalenteriin ilmestyy lounastauon perään merkintä: 'Asiakaspalaveri Mroomissa' tai 'Verkostoitumishetki Mroomissa', kun oluttakin saa ilmaiseksi? Uponnut perinteisesti hyvin suomalaisiin, oltiin sitten raveissa tai Tangomarkkinoilla.

Parantaisen neuvoja noudattaen (Kuten: Pölli tästä...) Kylätasku & co. ovat siirtäneet Sedulan idean vähän varioituna parturitoimialalle. Mutta kysymys kuuluu: onko tamperalainen mieskaartimme valmis? Toivottavasti. Pakettiin on pistetty ihan fiksun oloinen setti, ainakin ei-kohderyhmään kuuluvan mielestä. Vuoronumerolla odottamaan viihtyisään mestaan, jossa tekemistä riittää jonossakin. Tosin erityiskorttilaiset pääsevät jonon ohi, joten odotusaika saattaa muodostua tavan tallaajalle suosituimpina päivinä pitkäksi.

Ajanvarauksella leikkaukseen Mroomissa pääsevät vain Gold-clubilaiset, jotka pulittavat vuosipaketista 500 euron hinnan. Kyllä sillä paljon saakin. Rajattoman määrän hiustenleikkauksia lisäksi goldilainen saa mm. maksuttomat hiustuotteet vuodeksi, parranajot ja -muotoilut - 50 prossaa sekä yhteistyökumppaneiden etuja autonpesusta räätäliin. Kuulostaa järkevältä. Erityisen osuvalta kuulosti "isä ja poika"- sekä "isä ja 2 poikaa" -erityishinnoitellut parturointipalvelut!

Jäämme innolla odottamaan, kuinka monta lisenssiyrittäjää Mroomilla on vuoden 2009 lopussa ja miten konsepti jalkautuu Manselaan, jonne uudet ideat ja trendit on yleensä imetty The Helsinki-Citystä. Koska kritiikki rakentaa, miinusta täytyy antaa web-sivuista. Vaikka mimimalismi on jees, niin olisi saitilla voinut vähän enemmän olla kuvia ja muutakin modernille miehelle uppoavaa kilkettä. Enkä nyt nyt tarkoita kuvia näteistä parturikampaajista vaan jotain ammatillisemmassa mielessä.

Tamperelaiset miespromoottorit, ja muutkin! Kertokaahan kokemuksia sitten joskus.

Ps. Nyt kun luin tekstini ääneen totesin, että Mroom-klubi on todella haasteellinen sanoa ääneen nopeasti. Miinus.

8 kommenttia:

Päivi Luomanen kirjoitti...

Heh - SK-brändistä imetään kaikki veret - verkkosivujen väritkin... ;) Hyvä Parantainen, oppisi on mennyt perille.

Nim. Pölli tästä -hengessä Päivi L.

Anonyymi kirjoitti...

Mroomin asiakkaana olleena voin todeta, että hyvin toimii ja ennenkaikkea edullinen. Tottahan on, että tässä on maailmalopun tunnelmaa, mutta silti.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos uudistuvan tasa-arvolain kaikki palvelut on hinnoiteltava samoin niin miehille kuin naisillekin. Tämä tarkoittaa, että todennäköisesti isä+poika yms. sukupuolijakoon perustuvat tarjoukset/hinnoittelut ovat jatkossa kiellettyjä/laittomia. Harmi sinänsä, koska se vie pohjan tältä ja muilta hienoilta kohdennetuille ryhmille suunnitelluilta palvelukonsepteilta. Kohta varmaan pitää molemmille sukupuolille asentaa samanlaiset vehkeet tai ottaa kaikki pois, että tasa-arvo toteutuisi.

Päivi Luomanen kirjoitti...

Toi tasa-arvolaki on kyllä pitkälle vietynä melkoisesti kohdentamista rajoittava tekijä - totta...

Mutta silti on täysin perusteltua, että esim. vakuutusyhtiöt voivat arvottaa naisen tapaturmsa (tai moottoripyörävakuutuksen) edelleen ihan eri arvoon kuin miesten... Ja asia on helppo perustella tieteellisellä tutkimuksella siitä, että naisille sattuu niin ja niin paljon enemmän niitä ja näitä juttuja...

Entäs sitten, jos isä-poika -suhteessa pidettäisiinkin segmentoiva tekijänä sukulaisuussuhdetta tai "isän" sosiaalista sukupuolta, eikä biologista. Silloinhan transvestiitti, vaikkapa entinen mies, nykyinen nainen, joka olisi kuitenkin perheessä miehen roolissa, olisi erityisen hankalasti tulkittava ...

No, ei lasketa leikkiä hyvällä asialla. Tasa-arvon toteutuminen on hyvä juttu, mutta pilkun milliosia kun viilattaan, siitä tulee jotakuinkin rajoittaja.

Mutta eikö ole kornia, että esim. Nivean naisten dödösarjaa ei voisi kampanjoida erityishintaan naisille vaikkapa naistenpäivänä, jolloin, joka on kuitenkin yksi instituutiomme luoma konkreettinen toimenpide/muistutus tasa-arvon toteutumisesta? Mutta saahan tuonkin kierrettyä: Nainen, kun ostat dödön naistenpäivänä, saat sen tarjoushintaan. Huom! Tarjous koskee myös miehiä... ;) ;)

Anonyymi kirjoitti...

Noi vakuutusmaksut on muuten jännä juttu. Tasa-arvolaki taitaa nimenomaan ottaa kantaa palveluiden tasa-arvoiseen hinnoitteluun. Täytyykin ruveta vaatimaan vakuutuksia samaan hintaan. Tilastoista viis. Kyllä se naisten hiustenleikkuu kestää myös tilastollisesti lähes aina pidempään kuin miehillä ja maksaakin silloin enemmän.

Päivi Luomanen kirjoitti...

Joo, se on totta, että naisten hiusten leikkauksessa menee kauemmin eli kuluttaa ns. enemmän palvelua... Mutta sitten funtsin, että eikös miesten pitäisi päästä Hesan rautatieaseman urinaareille edullisemmin, kun ei tule pöntölle istumisesta aiheutuvia siivouskuluja ja jotkut eivät käytä paperiakaan... ;) Lait on siinä mielessä hassuja, että riippuen tilanteests, niitä soveelletaan kuitenkin aika vapaasti...

Anonyymi kirjoitti...

Hesasta se on tämäkin idea haettu... :) www.groom.fi

Päivi Luomanen kirjoitti...

Joo, näin on! Ja jollei Hesasta, niin sitten Euroopasta tai muualta maailmasta. Pölliköön ken pystyy, kunhan siitä seuraa jotain fiksua... Harva idea on täysin uniikki tai vielä keksimätön.