Markkinointi-ilmiöitä luonnossa osa II
Tervetuloa jälleen Karoliinan kanssa seuraamaan Markkinointi-ilmiöitä luonnossa! Tänään tutustumme alennuksien käyttöön markkinointikeinona.
Olen jo tovin ihmetellyt nimeltä mainitsemattoman hautausliikkeen markkinointilinjauksia. Liikkeen ikkunassa lukee koirankokoisin kirjaimin " Muuttomyynti. Arkut ja Uurnat. -30%" (kts. oheinen kuva)
Mitähän ajatuksia alennusmyynneillä on haluttu viestiä?
"Jes! Olipa hienoa, että se meidän Aune-täti kuoli juuri tällä viikolla. Nyt saadan arkku alesta ja perintöä säästyy!"
Vai
"Ostanpa itselleni tuon hienon jalopuisen arkun vintille odottamaan. Säästän 30 % ja ne rahat voi laittaa vaikka tupakkaan ja viinaan. "
Enpä tiedä, mitä kyseisellä linjauksella ollaan haettu, mutta opetuksena hyvät lapset on, että alennuksia täytyy aina käyttää varojen, sillä ne vaikuttaa vahvasti tuotteen mielikuviin sekä suoraan liikevoittoon.
Ja sitä vaan on joitain tuotteita, joiden imagoon alennukset ei yksinkertaisesti sovi!
1 kommentti:
Voi johtaa jopa tähän.
Lähetä kommentti