8. heinäkuuta 2007

Hei beibi tuuxsää flexaamaan?

Joukkojen taistelukunnon tarkastamisen jälkeen siirryimme kartoittamaan "vihollisen" toimintaa. Tällä kertaa heitä edusti villiintyneet tangoilijat, joita oli joka kiven murikan takana. Pakoon ei päässyt, joten päätimme soluttautua mukaan operaatio Tangoon vähän kyseenalaisella ja vaihtelevalla menestyksellä. Välillä valeasu tuntui pettävän. Olisi kuitenkin pitänyt ostaa ne pirun tanssikengät ja pukeutua puskaksi… No, yrittänyttä ei laiteta. Ensi vuonna kiinnitetään enemmän huomiota varusteluun.

Tästä vuodesta jäi jäätävän hyviä muistoja – kiinteytyneen haban ja ojentajan merkeissä. Jaa, mistä tämä johtui? Ei pelkästään tangosta, vaan myös hytkytystangosta.

Operaation ydin oli soluttautua lähellä live-tangomusiikkia esittävää pääkohdetta. Samalla kadulla oli myös hämyinen sini-valkoinen teltta, joka selkeästi toimi kokoontumispaikkana vihollisille. Teltan lattia oli päällystetty epäilyttävällä parketilla, teltan edessä myyntiin tanssikenkiä ja kaiken lisäksi vihollisen edustajat aloittivat härskisti suoran kaupan teon kanssamme, kun pääsimme teltan kulmille. Luuli meitä helpoiksi uhreiksi, ja siinä meni metsään.

Osasimme varautua tähän aivopesuun. Suora hyökkäys ei aina toimi. Jotain tarttui kuitenkin hihan varteen ja lantioon teltasta – buggdance-tanssiliike ja syvien lihasten stimulointiharjoitukset ihmesauva Flexi-Barilla. Mukana on myös tyylinäytteet Flexi-Bar-touhuilusta. Sanomatta oli selvää, että flexaamista jatkettiin teltalta pisteelle, pisteeltä matkakeskukseen sekä junassa Tampereen Hämeenkadulla. (Sekä parhaillaankin täällä Tampereen operaatiokeskuksessa)

Ostimme muuten kyseisen värkin toimistoon edistämään työhyvinvointia ja iloista mieltä. Teltassa kankeinkin tangoilija taipui Flexi-barin edessä, takana ja sivulla. Pyhitetty olkoon tuo hytkytinsauva, joka muuten on oikeasti lääkärien ja fyssarien ammattityöväline.

Ps. Tämä jamppa tässä oranssissa pelastusliivissä veti jotain ihan muuta kuin Flexi-Bar-showta... ;)

Seinäjoen viidakoissa kuhisee

Tour de Seinäjoki, Koskikeskus, Klubi, Kauppi, Särkänniemi. (Joka ei ole vielä päättynyt tätä kirjoittaessa…)







Se oli "kaunis ja aurinkoinen kesäpäivä" (as always) eräänä lauantaina heinäkuun alussa, kun Tatu rimpautti jostain ihan muualta. Tällä kertaa muualta oli perässä. (Todella hieno suomalainen shampoo tykkäisi tuosta lauseesta.) Seinäjoki, johon mies oli tupahtanut hetken mielijohteesta jo yhdeksän junalla. Kai oli hieno kesäsade kastellut nupin
ja pistänyt pään sekaisin, mutta sinne suuntasi myös P. Luomanen nopeasti. Tulipa mieleeni, kun saatiin neljättä kertaa heidän promoottoreiltaan näytteitä tangokadulla.


Jälleen kerran matkaan oli lähdetty asenteella "ei se ole niin justiinsa". Luonnollisesti vaihtovaatteita käytiin ostamassa paikallisilta oravannahkakauppiailta eikä yösijasta ei ollut aavistustakaan. Tai siis oli: ääneen lausumaton aavistus PlusTV:n rekan kuskin punkkapaikan koosta… Jälleen kerran uusi paikkakunta sai kokea pyörremyrskyn nimeltä Luomanen–Sahrman. Ja se ei ollut mikään pieni trombi.

Nöyrin kiitos Etelä-Pohjanmaan messuille. Tullaan toistekin!

Lue muut tarinat selvittääksesi seikkailun likaisimmatkin yksityiskohdat.

6. heinäkuuta 2007

Brändi ennen kaikkea...


Ja ihan kaikessa. Aina ja ikuisesti.

5. heinäkuuta 2007

Ostaasin yhyren tangon, kiitos!

PlusTV-rekan mukana on kiertänyt koko kesäkiertueen ajan yksi ylimääräinen metalliputki. Tänään sille löytyi selitys. Se oli tarkoitettu käytettäväksi Seinäjoen tankomarkkinoilla, jossa metallista maksetaan maltaita. Peräseinäjokelainen isäntä sai putken hyvään hintaa ja sillä kuulemma aiotaan korjata navetan puhki ruostunut takaseinän putkirakenne. Hyvä niin… Eli kannatti pysähtyä promoamaan Plussaa Tangomarkkinoille.

Oli stoori totta tai unisen P. Luomasen hourailua, teimme siis tänään tiedustelija-Tatun kanssa ekskursion Suomen argentiinalaisimpaan paikkaan: Seinäjoelle. Tanssijalkoja vilahteli joka puolella Suomen nopeiten kasvavan väestön osan, eli suurien ikäluokkien, pyörähdellessä lavoilla komiasti. Takatukka hulmeten ja farkkushortsit rullalla painoivat menevään niin nuoret kuin vanhat. Ja oi sitä karavaanarien määrää.

Näyttävä Varikko-rekkamme saapui paikalle iltaselle ja parkkeerasi komeasti Tangobasaarin päähän. 14 metriä pituutta ja 3 leveyttä eivät jää huomaamatta. Konsepti on tyylikäs ja sen kruunaa formula-simulaattori, jolle oli koko ajan jonoa. Paketti koottiin parissa tunnissa ja kaupan teko saattoi alkaa. Osa pohjanmaan isännistä oli maistanut iloliemeä enemmän kuin Alkon Puhalla Nolla -promootioteltassa suositeltiin, mutta meininkin oli sitäkin koriampaa. (Ehkäpä juuri siitä syystä.)

Vaikka tango raikui kylillä jo ensimmäisenä iltana, joka sinänsä oli vasta harjottelua tuleville päiville, enemmän ihmisiä veti paikalle telttaan Miss Bikini -kilpailut. Myös Team Expression kävi kurkistamassa tarjonnan ja löytyihän sieltä yksi tuttukin. Arvailuksi jää vain kuka, ei kuitenkaan ihan mikään Perustyyppi...

Kuvassa Plussalaiset vetävät uusia pressuja rekan katoksi. Pressu oli hieman tiukalla – kuten myös kundien hermot tässä vaiheessa. Raa'alla voimalla ja kuuden ihmisen yhteistyöllä pressu väännettiin paikalleen ja tsempalot alkoivat kello 19.30 illalla, kuten oli sovittu.

25. kesäkuuta 2007

Juhannus Luostolla Lapissa

Kiitos Roosa, Anu ja Antit. Saimme teiltä innostuksen suunnata itsekin Sodankylään viettämään mökkijuhannusta työpoppoolla. Oltiin siellä samassa Vonkamies-mökissä, kuin tekin ja hauskaa riitti. Poroja nukkui takapihalla silloin, kun siellä ei pelattu itseaskarreltua mölkkyä, sankopalloa tai pelattu lenttistä. Hauskaa joo oli.

Kuvassa olemme tulossa takaisin katsomasta Arja Havakka -huippubändiä. Keikka oli varmaan mennyt ihan hyvin mutta Team Expression myöhästyi siitä 2 tuntia. Sitä se patikointi Luoston huipulle, makkarat ja sauna teetti. Väsy iski ja baarissa oltiin vasta yöllä kahden maissa. Aamulla onneksi suuntasimme laavulle puuron tekoon ja aurinkoa katsomaan. Laavun nimi, joka sinänsä ei kerro suoraan juhannustunnelmista, oli hauskasti Kiimalaavu. ;)

Kuvassa köörimme on tulossa keikalta, jonne ei koskaan ehditty. Ja kuten Mikon spider-tanssista huomaa, show oli kuitenkin mahtava! Myöhästymisestä huolimatta baarin ihmismäärä tuplaantui kun E-tiimi saapui ottamaan lavan haltuunsa.