Osa markkinoinnin korkeakoulututkintoa - Asiakaspalvelun laaduttomuus - Markkinointitoimistossa tapahtuu

9. tammikuuta 2008

Osa markkinoinnin korkeakoulututkintoa - Asiakaspalvelun laaduttomuus

Koska liian monet myynti-, asiakaspalvelu ja markkinointialan ihmiset pystyvät työssään tuottamaan niin uskomattoman huonoa palvelua, olen alkanut epäillä, että sitä opetetaan suomalaisissa korkeakouluissa.

Täytyy löytyä joku yhdistävä tekijä, minkä perusteella myyjät Mäkkärissä, Hesessä, Kalevala Shopissa, Trio Forumissa, Aleksi13:ssa, Glitterillä, HairStoressa ja VR:llä ovat antaneet minulle viimeisen vuoden aikana pääasiassa tasaisen huonoa asiakaspalvelua. Taustalta täytyy löytyä joku oppikirja tai oppilaitos, jossa Laaduttomuus-ajattelua käydään läpi yksityiskohtaisesti?

Tietääkö joku, mikä kirja se olisi? :)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kirjasta en tiedä. Itseäni on kyseinen asia myös kismittänyt. Ehkä se on jotain mikä kumpuaa tästä kansasta, ennen kuin edes koulukirjoja on edes avattu.

Siitä on aikaa kun viimeksi kävin ulkomailla, mutta muistan kyllä hyvin miten myynti- ja asiakaspalvelu olivat kotimaan tasoa korkeammalla.

Onneksi silloin tällöin tulee poikkeuksia vahvistamaan sääntöä. Niin ja kun niin on tapahtunut varmasti on tullut kiitettyä erinoimaisesta palvelusta, joka kuitenkin pitäisi olla itsestään selvyys, eikö?

Tästä kansasta yhteinen tekijä?

Hyvä ja aiheellinen teksti!

- Lauri A.

Anonyymi kirjoitti...

Rasittava on toinenkin ääripää, yliystävällisyys, jota esimerkiksi Manhattanin kaupoissa viljellään. Et ehdi kaupan ovesta sisään, kun joku on jo ilmoittanut olevansa henkilökohtainen myyjäsi tänään. Ja motivaattorina on vain ja ainoastaan provisiopohjainen palkka! Ei ole hyvää asiakaspalvelua sekään...

Silloin kun Suomessa saa hyvää asiakaspalvelua, se on sitä aidosti. Kun lähikaupan kassa heittää läppää ja hymyilee, tiedät, että hänelle ei makseta siitä yhtään enempää. (Mutta todennäköisesti sillä hymyilevällä kassalla on itsellään mukavampaa, hänelle tarjotaan enemmän vuoroja ja hän pääsee todennäköisemmin eteenpäin urallaan..)

Anonyymi kirjoitti...

sä oot tosiaan valmis, sille lähikaupan kassalle ei tarjota niitä vuoroja yhtään enempää, ja siinä kassalla istuessaan hän on uransa kliimaksissa. miten helvetissä on mahdollista edes että joku puhuu korkeakoulututkinnosta ja hesburgerista samassa virkkeessä?

...ja VR:n tehtävä on aivan muu kuin ladata ihmisten kännyköitä. jos olisit oikeissa töissä tietäisit tämän.