Marjat marjoina ja potut pottuina - jälkimarkkinoinnin helmiä - Markkinointitoimistossa tapahtuu

9. tammikuuta 2008

Marjat marjoina ja potut pottuina - jälkimarkkinoinnin helmiä

Ostin lähikaupasta lempimurojani, Special K Red Berriesejä, vaikka kuivatut mansikat, vadelmat ja kirsikat nostavatkin kilohintaa kohtuuttomasti kalliimmaksi kuin tavallisissa Special K -lastuissa. Voitte arvata närkästykseni, kun paketista paljastuikin vain sitä perusmuroa höystettynä parilla hassulla mansikanpalasella!

Valistuneena kuluttajana kirjoitin tietysti heti ystävällisen mutta tiukan sähköpostin osoitteeseen kuluttajapalvelu.finland@kellogg.com. Vastaus tuli pari päivää myöhemmin:

Hei,
Kiitos palautteestanne.
Saadaksemme selville mistä virhe johtuu, pyytäisimme teitä palauttamaan viallisen pakkauksen sisältöineen alla olevaan osoitteeseen.
Nordisk Kellogg´s Finland
Kuluttajapalvelu
PL 3500
00002 Helsinki
Kirjoittamalla lähetyksen päälle sanan ASIAKASPALAUTUS, on lähetys teille maksuton. Liittäkää lähetykseen myös yhteystietonne.
Pahoittelemme, että ostamanne tuote ei täyttänyt korkeita laatuvaatimuksiamme.
Ystävällisin terveisin
Johanna
Nordisk Kellogg's Finland

Minä tähän nolona vastaamaan, että olen ehtinyt jo nälkäisenä syödä 2/3 paketista, kun eipä muroissa ollut muuta vikaa kuin puuttuvat marjat. Leikkimielisesti kysyin ystävälliseltä vaikuttaneelta Johannalta, että pitäisikö minun kenties käydä ostamassa uusi paketti, poimia siitä mahdolliset marjat pois ja lähettää tämä. Sain vastauksen pian:

Hei,
Kiitos palautteestanne.
Saadaksemme selville mistä virhe johtuu, pyytäisimme teitä palauttamaan viallisen pakkauksen alla olevaan osoitteeseen.
Nordisk Kellogg´s Finland
Kuluttajapalvelu
PL 3500
00002 Helsinki
Kirjoittamalla lähetyksen päälle sanan ASIAKASPALAUTUS, on lähetys teille maksuton. Liittäkää lähetykseen myös yhteystietonne.
Pahoittelemme, että ostamanne tuote ei täyttänyt korkeita laatuvaatimuksiamme.
Ystävällisin terveisin
Johanna
Nordisk Kellogg's Finland

---

Kiitos persoonallisesta vastauksesta, Johanna, oli mukava asioida kanssasi! Ehkä pyydän sinua frendikseni Facebookissa?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Joo, tää on mielenkiintoinen asia... On tullut itsekin joskus harkittua, kun sen suklaakonvehtirasian on ostanut, että jos popsisi ensin muutaman palasen ja sitten lähettäisikin sen tehtaalle ja sanoisi, että siitä OIKEESTI puuttu just ne mun lempikarkit..?! :D :D
Itse tein varmaan elämäni ensimmäisen reklamaation Pirkka-esipaistetuista sämpylöistä tuossa joku aika sitten, kun ne varhain ennen Best Before-merkintää olivat täysin homeessa.. No sähköpostin välityksellä ilmoitin asiastani ja sain vastaukseksi myös tuollaisen vastaavan viestin, jossa kyllä yritettiin selittää myös se, mistä asia johtuu ja lisäksi n. viikon päästä postissa 5€ hyvityssetelin Pirkka-tuotteita tarjoaviin kauppoihin. Ja kaikki tämä ilman, että edes palautin ko. sämpyläpakettia!!!
Periaatteessahan tuossa muro-casessäkin olisi pitänyt päteä se, että siitä uudesta paketista olisi plokattu ne marjat pois.. :D Mutta kyseenalaista toimintaa kyllä, että ei sitten reagoitu tuon pidemmälle asiassa...